piątek, 14 marca 2014

Kolory folkloru

Cała ta nasza kolorowa historia zaczęła się od Łowicza, a dokładnie od szkolnej wycieczki...Kinia wróciła zeń jak zaczarowana oraz z piękną (mamie dedykowaną :), wycinanką własnego autorstwa w torebce. Zaraz po tym nauczycielka ogłosiła w klasie konkurs na projekt książki i tak zrodził się pomysł. Pomysł na książkę - wierszowankę z  ilustracjami w stylu ludowym. Pomagałam ja, pomagała babcia...Kinia wymyślała wierszyki i tworzyła ilustracje. Wszystkie rysunki zostały wzorowane na wydrukach z internetu. Mnóstwo stron razem przejrzałyśmy i podrukowałyśmy stosik ludowych inspiracji. Moc barw, piękne wzory...obie wzdychałyśmy do monitora ;) A oto efekty Kiniowych działań folklorowych ;)











Nie mogę tu nie napisać że polecam takie rodzinne, kreatywne przedsięwzięcie. Inspiracją może być coś zupełnie innego ! Chodzi tu raczej o naukę współpracy i ćwiczenie wyobraźni oraz manualnych umiejętności. A dodatkowo - to świetny motyw by wspólnie spędzić czas, a pamiątkę przechować w szufladzie i wyciągnąć na specjalną okazję by powspominać...Podszepnę jeszcze tylko że do zrobienia własnej książki świetną inspiracją może być także inna...książka :).
Po tej naszej wspólnej, wirtualnej podróży 'na ludowo' stworzyłam nawet specjalny katalog z pomysłami - w stylu etno, ludowym, folkowym. Natrafiłam na inspiracje wnętrz, mebli, dekoracjii...trzymam więc, być może kiedyś nadarzy się przestrzeń by tą  fascynację (jedną z wielu) wykorzystać. 
Póki co jednak z głowy mi wyjść nie chcą te łowickie wycinanki ... zasiadłam i stworzyłam własną tematyczną wariację graficzną ;) z wiosennym przesłaniem, a jakże by teraz inaczej być mogło... !Gdzie nie spojrzę bowiem wiosna puszcza do mnie oko ;)
I tak powstały kwadratowe karteczki 15x15 cm - do wysłania lub oprawienia w ramki...



Prostokątne karteczki 15 x 8 cm z wiosennymi życzeniami...



A z ukłonem w stronę małych artystów ... każda z karteczek dostała wersję gdzie pozbyła się kolorów ...By można było zaczarować ją barwami wg własnego pomysłu i podpisać się pod tym jak na artystę/projektanta przystało ;).

Niech wiosenna moc kolorów będzie z Wami!:)

11 komentarzy:

  1. Jesteście artystyczną rodzinka pełną pomysłów :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem w głowach gotują się pomysły i musimy coś stworzyć, by nie wykipiały ... ;-)

      Usuń
    2. O tak znamy to uczucie :-)

      Usuń
    3. Znać 'to uczucie' to fajna sprawa ... gdyż w wyniku procesu tworzenia powstaje to 'coś' ;))

      Usuń
  2. Ilustracje w książce przepiękne! A i Twoje graficzne wybryki cieszą oko :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepięknie dziękujemy !:) I dla mnie zawsze odręczna twórczość małych artystów będzie tą Naj Naj, dlatego też fotografuję, publikuję i przechowuję - jak najcenniejszą pamiątkę...bliską ♥ Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie różne folkowe wzory ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także ;) Od tych kolorów bije moc energii ... że choćby zerkając, można się nią wspomagać ;).

      Usuń
  4. ostatnio moja średnia córcia "wydała" swoja pierwszą książkę (pomysł, rysunki,opowiadanie-własne ) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie działania bardzo wszechstronnie rozwijają dziecięce talenty :) Po stokroć więc warto się wspólnie pobawić ;))

      Usuń
  5. Ps. To by się dziewczyny dogadały ;))))

    OdpowiedzUsuń

Zatrzymaj się proszę na chwilkę ... Słowa tu zostawione także nas inspirują ♥ ( i motywują ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...